fredag 6. mai 2011

Skriftlig presentasjon av innredningsforslaget


Skriftlig presentasjon av innredningforslaget til Julie M. Blegen

Beskriv Kjellerstua og brukeren:
Boligens muligheter:
Kjellerstua er rektangulært 450 x 400 cm og takhøyden er 240 cm. Det er varme i gulvet og det er en vedovn som holder rommet varmt. Ved siden av rommet er det et soverom, et kontor og en gang.

Brukerbeskrivelse:
Det er en familie på 4 som skal bruke dette rommet. To voksne og et barn på 16 år og et barn på 9 år. Barna går på skolen, og de voksne arbeider. Det de vil ha mulighet til på rommet er å ha et sted å se på tv og at det skal være sitteplass til 3-4 personer i rommet, helst en tekstil sofa.
De ønsker å beholde vedovnen, flisene på gulvet og persiennene i vinduet.

Funksjoner i kjellerstua som skal dekkes:
Disse funksjonene skal dekkes i rommet:
  • Se på tv
  • Sitteplass til 3-4 personer

Temaet på rommet:
Jeg har valgt en lilla vegg som lyser opp rommet, som ikke er en kald lilla farge men heller en farge som gir litt varme hvis ikke blir det kaldt, trist og kjedelig. Resten av veggene er kremhvite Møblene er hvite og svarte som passer til lilla fargen på veggen. Henviser til inspirasjons kart som ligger ute på bloggen.

Funksjoner i kjellerstua som er løst:
  • Se på tv: Jeg har valg å ha en sjeselong sofa og en tv
  • Plass til 3-4 personer: Jeg valgte en sjeselong sofa for at det skulle bli mer plass til flere personer. Det er også mulighet til å sette inn ekstra stoler hvis det blir nødvendig

Diverse om kjellerstua:
Jeg syns at møblene egner seg godt til et kjellerrom til en familie siden møblene er passer godt inn i rommet på grunn av den lilla fargen på veggen, og møblene passer også godt til hverandre siden de har samme stil type og kommer fra samme produsent.

Jeg har brukt fliser på gulvet fordi de ønsket å beholde det, også gir de varme. Det egner seg til en kjellerstue siden hvis man søler på gulvet så er det lett å tørke det opp igjen. Flisene passer godt til rommet siden de er lyse.
Jeg har brukt møbler som er laget av tre, så de er ganske solide og holder lenge, noe som er lurt til en familie. Møblene er hvite og svarte så jeg syns at det passer bra til kjellerstua fordi det er moderne og stilig. Hvitt, svart og lilla er farger som jeg syns passer sammen med hverandre.

Jeg syns selv at jeg har greid å innrede et rom som det er godt å være i siden fargen lilla er en farge som lyser opp og man blir glad hvis fargen ikker er for kald. Rommet gir også en god romfølelse fordi det er planter i vinduene, bilde på veggen, pute i sofaen og bokhyller med bøker.

Rommet har en god sammenheng og danner en helhet siden møblene, flisene og fargene passer godt sammen med hverandre.
 
- Julie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar